neděle 21. července 2013

Dobrota

Snad celý týden jsem měla náladu na červenou rtěnku ale většinu času jsem seděla v kanceláři takže ta pravá chvíle nastala až v pátek...
Šla jsem s kamarádkou na slavnostní otevření nově vybavenýho jabloneckýho letního kina... A byla to paráda! Kino má nejnovější systém a obraz je vážně skvělej! Říkali že je to teď nejlíp vybavený letní kino u nás - jsem na to patřičně hrdá :) Dávali Skyfall který jsem už viděla - ale v letním kině je to přece jenom lepší zážitek :)
No outfit se mi vyfotit nepodařilo takže zase jen selfie... Tuhle rtěnku prostě zbožňuju! Má tu nejlepší rudou barvu a senzačně drží... Byl to dárek od Lanvin ♥ H&M - což znamená že už jí mám docela dlouho...no ale není to na ní znát takže dobrý :D
A aby to nebylo jen selfie rozhodla jsem se že bych tady mohla přidávat víc o jídle :) Protože se teď starám o domácnost tak každý den vařím a taky dost peču... Aby bylo něco ke kafi žejo :) Dneska jsem upekla tohle! 
Je to snad to nejjednodušší co se dá upíct... Základem je piškot - umíte upíct piškot? Mě to naučila babička když mi bylo asi deset... Je to rychlovka - rozhodnete se kolik potřebujete vajec - já třeba na tuhle koláčovou formu použila 4 ale když chcete dělat něco většího tak vejce přidejte... Od vajec se odvíjí všechno! Nejdříve oddělíte žloutky a bílky... Potom musíte bílky hezky do tuha vyšlehat a následně do žloutků přidat tolik lžic cukru kolik máte žloutků a taky to spolu hezky ušlehat... Pamatuju si že když jsem byla malá babi mi v týhle fázi říkala "musíš ty žloutky vyšlehat až do běla" což mi připadalo dost divný - ale je to tak :) Uplně bílý teda nebudou ale zesvětlaj hodně... No a potom už jen přidat polohrubou mouku - o dvě lžíce víc než kolik jste použili vajec! A nakonec hezky zlehka vmíchat bílky - vážně opatrně aby vám to "nespadlo"... A pak už to šoupnout do trouby a tak za deset patnáct minut máte hotovo :) Důležité - dávejte si pozor ať těstem nějak neklepnete a neotvírejte troubu! Jinak vám spadne... Taky můžete přidat prášek do pečiva (já jsem použila půlku - bohatě to stačí) ten dávejte vždycky společně s moukou ať se dobře promíchá... Samozřejmě můžete přidat spoustu věcí - čokoládu oříšky kakao instantní kafe - vždycky když něco přidáte uberte mouku aby zůstala ta správná konzistence :) 
Na základní piškot můžete přidávat co vás napadne - já jsem na zahradě natrhala různé ovoce takže jsem potřebovala nějaký krém... A vzpomněla jsem si na tenhle :) Základní surovinou je pomazánkové máslo - to se může zdát trochu zvláštní ale věřte mi! Takže pomazánkový máslo ušlehat s moučkovým cukrem... Nejsem schopná říct přesně kolik - záleží jak sladký ovoce použijete... Potom si ušlehejte šlehačku - na celý kelímek pomazánkového másla stačí půl krabičky šlehačky - a nakonec tyhle našlehaný dobroty smícháte a tadááá luxusní krém je na světě :) Chutná to jako zmrzlina :) 

Doufám že tenhle recept třeba někomu z vás pomůže a vrhnete se na pečení! Případně mi řekněte co pečete nejčastěji vy! A vůbec - pečete? Vaříte? 

A nosíte rudou rtěnku? A kdy jste byli naposledy v letním kině?

To jsem se teda dneska rozepsala...

Mějte se krásně!
Alice

22 komentářů:

  1. Perfektní,ta rtěnka ti sluší,mít tak taky takový rty <3 :D Jinak letní kino závidím,já v něm nikdy nebyla.:)Ten koláč bych si dala,škoda,že pečení mi moc nejde:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju moc! a pečení zkus - tohle je fakt jednoduchý to dáš :)

      Vymazat
  2. nosim rudou rtenku, ale iba ked nie som s Tomasom 3:) to je vlastne win win, lebo aspon sa mi nerozmaze a prave ked nie som s Tomom si ma najviac vsimnu muzi a mozem si hladkat ego a citit sa ziadana :DD
    odjakziva som ale nazoru ze modrookym cerveny ruz sedi viac! vid, ty! :*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. chacha mám to uplně stejně! :D "hladkat ego" geniální výraz :D a děkuju moc!

      Vymazat
  3. Pristane ti to :) a skyfall v letnom kine musel byť určite parádička, chcela by som aj ja haha. a koláčik dokonalý (:

    OdpovědětVymazat
  4. V letním kině jsem nikdy nebyla, ale chtěla bych.
    Peču. Teď se učím kynutý koláč s borůvkama, ale moc se mi nedaří. Není jako od babičky, je suchej, ale jedlej :) Tak musím víc trénovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. kynutý věci jsou zrádný! ale borůvky bych si dala :) držim palce do dalšího tréningu :)

      Vymazat
  5. Nosím korálovou, i když jakmile si dám silnější vrstvu, je docela dost do ruda :) Tobě tato barva moc sluší :) Skyfall jsem neviděla a asi ani neuvidím, mně ten Craig jako Bond vůbec nesedí.. :)))
    Тнє ∂ιαяу σƒ ριєяєттє on WordPress
    Тнє ∂ιαяу σƒ ριєяєттє on Facebook

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. korálovou asi žádnou nemám...sakra :D a díky!
      a mě se právě ty předchozí s Craigem taky nelíbily (i když teda on se mi líbí moc :D ) ale Skyfall je mnohem lepší! dej tomu šanci! :)

      Vymazat
  6. Já nosím pořád a neřeším že to údajně není na každodenní nošení:)

    OdpovědětVymazat
  7. Diky moc za recept! Ja prave premyslim, co zkusit noveho a v tomto vedru se mi nechce pect treba carrot cake, piskot s kremem a ovocem je skvela alternativa! Moc se ti to povedlo a vypada krasne! Ja si varim tady http://simplymemecooking.blogspot.com/, pokud jsem ti to jeste neposilala. Ruda rtenka ti moc slusi, ja se v tom necitim, takze ji nenosim.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jojo tvoje vaření mě dost baví :) a jsem ráda že jsem tě inspirovala! a děkuju moc :)

      Vymazat
  8. Miluju letňáky! Letos jsem ještě nebyla - mám to trošku z ruky - ale minulé léto jsem tam zažila třeba parádní broučí revival band (když začali hrát Strawberry Fields, tak jsme s kamarádkou zaáchaly do ticha...byla to taková milá letní ozvěny té originální broučí hysterie, to muselo být faaajn! :) nebo premiéru Polského filmu i s Komediografem a tak...a úplně ten stejný piškot, s rybízama ze zahrádky, jsem dostala před pár dny od babičky k svátku :) Jestli je ten tvůj taky tak dobrý, tak teda klobouk dolů! A poslední věc - myslím, že ti takhle rudá rtěnka sluší úplně nejvíc z lidí, které znám, a stoprocentně ze všech blogerek, které mám ráda :)Souhlasím s modrýma očima, a ještě bych dodala rudé vlasy, fakt krása :) (a omlouvám se za nejspíš asi děsně dlouhý příspěvek, ale prostě se mi to moc líbí :)) Kerolíta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. leťákový zážity zněj super! já asi dneska vyrazím na koncert Queen Live In Budapest ’86 :)
      a děkuju moc! a není ze zač omlouvat :)

      Vymazat
  9. Ta dorta vypadá báječně, hned jsem dostal na něco chuť:)
    Inač zvu na soutěž o hodinky:)
    http://modniinspirace.cz/blog/soutez-o-luxusni-hodinky-esprit

    OdpovědětVymazat
  10. Ty jsi krásná!!! Občas mi z tvých článků přijde, že o sobě pochybuješ, že hledáš sebevědomí. Alice, ty jsi tak krásná! Můžeš mít třeba pár kilo navíc, to je totiž úplně fuk. Jsi tak charismatická a milá...:-) Jen jsem chtěla, abys to věděla.. A myslím to fakt upřímně :) Pet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju a moc! jojo pochybování a sebevědomí veškerý žádný to mi vždycky šlo...

      Vymazat
  11. Ten recept od tebe/tvojí babičky musím, co nejdřív vyzkoušet. :) Jsem teďka akorát v Belgii a tady se prostě nedá sehnat polohrubá mouka, tak si to mé pekařské umění nechám radši až do Čech. :-D

    Marti
    Můj blog: http://inspiruj.me

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju moc! no jestli to v Belgiie je jako v uk/usa tak by měli mít jednu mouku která téměř odpovídá naší hladký a druhou která už v sobě má kypřící přísadu - tak z tý druhý bych to zkusila potom už bez prášku samozřejmě... ona ani naše hladká mouka by šla :)

      Vymazat

Děkuju za Váš názor!

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.