sobota 17. listopadu 2012

Knihy

Jak asi víte miluju knihy... Samozřejmě je taky hrozně ráda dostávám nebo si je kupuju - a to nejradši v antikvariátech... V Jablonci je jeden kde mají vždycky venku bedničku knih za 10korun nebo někdy dokonce za úsměv :) Tam už jsem získala spoustu klasik který prostě chci mít - třeba jsem je ještě ani nečetla ale ta potřeba je vlastnit je prostě silná... Asi nejvzácnější úlovek je pětidílné vydání Bídníků z roku 1926 - stejně staré jako můj dědeček! 
Knihy mám vyrovnané ve svojí ložničce... Hrozně se těším až jednou budu mít opravdovou knihovnu! 

Knihy jsou samozřejmě skvělý dárek a Vánoce se blíží... Takže třeba vám můžou být zdrojem inspirace moje nejoblíbenější knihy! No jenomže to je hrozně těžký! Možná radši nejoblíbenější autoři... Řekla bych Robert Fulghum - jeho povídky jsou úžasný ale ráda bych vyzdvihla i jeho román Třetí přání... Je to jedna z nejdůležitějších knih v mém životě a je to prostě úžasný! Dalším mým oblíbencem je John Irving - od něj mám nejradši Rok vdovou a Modlitbu za Owena Meanyho... A potom samozřejmě Tolkien! Jsem totální tolkienofil a přečetla jsem od něj snad všechno a dokázala bych o tom hodiny a hodiny mluvit... Jsem dost zvědavá na zfilmování Hobita ale taky se dost bojim protože se zfilmováním Pána prstenů mám docela problém...

V současné době teda víc než opradový knihy používám čtečku což je taky úžasná věc! Čtu teď Píseň ledu a ohně od George R. R. Martina konkrétně pátý díl Tanec s draky... Ehm ano ano jsem fantasy (ale i scifi) šílenec :)

No o knihách jsem se nějak rozepsala! Ale hlavně - povězte mi co čtete vy? Jaká je vaše úplně nejoblíbenější kniha nebo autor? A máte svojí knihovnu? Jsem zvědavá!

Mějte se krásně!
Alice

43 komentářů:

  1. ja som tiež maniak na knihy, takže vždy keď mám nejaký sviatok, vianoce, tak minimálne jedna knižka musí byť

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. chápu taky ráda dostávám knihy :)

      Vymazat
  2. - juu ! u nas taky frci hlavne knizky
    doufam jen, ze mi jezisek nadeli ty, po kterejch touzim .)

    jinak zbožňuju denikovy záznamy patti smith / ferlinghettiho (lunapark v hlave a lasku ve dnech vasni) / maupassantovy povidky a goldingova pana much
    a basnicky. to je jasny .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já taď ani nemám ádnou konkrétní v merku ale kniha prostě potěší :)
      a Patti Smith - to si chci přečíst už dlouho! Ferlinghettiho neznám vůbec dík! Maupassantajsem nikdy nečetla... a Pán much je pecka! četla sem to kdy sem dělala v us v campu a bylo to dost schýzující :D a básničky to je jasný :)

      Vymazat
    2. Ferlinghetti - Svět je báječné místo k narození - super knížka!

      Vymazat
  3. máš spoustu knih, které mám i já:) taky mám potřebu mít hodně klasiky, protože je to prostě základ:) mám tři knihovny. ráda knihy dostávám, kupuji nebo se ochomejtám kolem výprodejů. u nás okresní knihovna dělá jednou za čas výprodej za hubičku. anebo mám ráda, když někdo ze známých ruší knihovnu po někom z příbuzenstva, to se pak "nakrmím" já:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ve výprodeji knihovny jsem si koupila Bylo nás pět - za pět korun :) a bohužel mám malý příbuzenstvo - nemám zdroj!

      Vymazat
  4. jo a jinak doporučuju téměř cokoliv od Murakamiho, taky od Ireny Douskové či Kateřiny Janouchové. mohla bych doporučit asi tak sto různých knih a pořád by to bylo málo:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. na Murakamiho se tak nějak dlouhodobě chystám ale zatim nic - už fakt musim! Douskovou mám hrozně ráda - mam teď dočeta Dardu tak jsem na řadě :) a Janouchovou neznám - dík! a vůbec tvůj blog to je pro čtenáře proud inspirace :)

      Vymazat
  5. knihovnu nemám :( za to mám hromady knížek všude po bytě..:) hodně jsem je kupovala (hlavně na aukru nebo v antikvariátech), teď se ale snažím spíš chodit do knihovny.. zrovna mám půjčených asi 10ks.. nejde přestat,haha

    taky jsem si tento víkend vyčlenila na čtení, ať můžu vrátit, co mám napůjčováno :)

    no a v poslední době nejraději čtu básničky od Bukowskiho, vtipné příběhy od C.D. Payne a klasicky všechny Beatles,Rolling Stones atd životopisy <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ha na aukru to je nápad! dík! já do knihovny poslední dobou chodim jenom pro odborný knihy (diplomka...) ale dřív sem tam byla furt :)
      Bukowskiho jsem četla hrozn moc na gymplu ale básničky od něj vůbec neznám... a Payna taky né! a vidíš tam na polici Vzpomínky John Lennon? to by se ti líbilo :)

      Vymazat
  6. Naše "knihovničky" se dost podobají .)) Fulghum, Nebezpečné známosti, vidím tam Kafku na pobřeží, Kantůrkovou, Poláčka .) Miluju antikvariáty!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jojo že sdílíme lásku k antikvariátům vim už dlouho :) ale zrovna Nebezpečný známosti mě vůbec nebavily - tebe jo?

      Vymazat
  7. ah kiezby som bola tak na knihy! vzdy vsetkych hrozne obdivujem ze citaju :) ja som najviac filmovy maniak - nieco ako prilis lenivy citatel... :D ale mam teraz novu knizku od T. vola sa Piercing od Ryu Murakamiho <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já miluju i filmy :) a mám hrozně ráda koukat na filmy co jsem četla jako knížky - ačkoliv sem pak často naštvaná :D

      Vymazat
    2. Smažená zelená rajčata - úžasně udělaný film, knížka ještě lepší, nicméně i když ji člověk čte před filmem, není pak zklamaný, dobře zvládnutý scénář, režie i herecké výkony.

      Vymazat
  8. Tak u mě doma knihy zabírají větší část bytu :D myslím, že tady už prakticky není nic jiného :D
    Ale jinak u mě vede Borges, Calvino, Ajvaz, Eco, Dostojevskij, Tolstoj,.. Taky by to bylo pěkně na dlouho :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to musí bejt super byt! :) a Borgese Ajvaze ani Calvina neznám take děkuju poznamenávám si! od Eca jem začala číst Jméno růže - a nebavilo mě to! jedna z mála knih kterou jsem odložila... doufám že teď u tebe nebudu v nenávisti!

      Vymazat
  9. U mna G.G.Marquez, J. Irwing a naposledy som citala od Bulgakova Majster a Margareta.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marquez je super četla sem ho na gymplu a určitě se k němu jednou vrátim... a Irving je prostě láska :) co od něj máš nejradši? a Bulgakova musim taky někdy - taková klasika a já to nečetla!

      Vymazat
    2. Svet podla Garpa a naposledy, na dovolenke, som od neho citala Manzelstvi do 158 liber a Pokus o zachranu cunaka Sneeda. Paci sa mi jeho styl pisania :)
      Jana

      Vymazat
    3. Garp je super je to u nás doma hrozně oblíbená kniha :) a Manelství jsem ještě nečetla ale taky to doma máme a Čuníka jsem dostala v angličtině ale ještě jsem se na to nevrhla... já mám ještě hrozně ráda Dokud tě nenajdu!

      Vymazat
    4. To som este necitala, ale v januari idem na dovolenku, tak moc dakujem za tip, urcite si tu knihu kupim :)
      Jeho styl pisania je taky drsny, ale bavi ma :)
      Co som nebola schopna docitat je : Kafka /Proces/, vsetko od Stendhala a este od Steinbecka - Ovocie hnevu, s tym som vo finale podlozila postel :D

      Vymazat
  10. jee muž ktorý sadil stromy! :-)
    moja obľúbená je neuveriteľné príbehy od roalda dahla, ale vlastne ja skoro každú knižku čo prečítam považujem za dobrú lebo inak by som ju nečítala a hlavne čítam zriedkavo. kafka na pobreží bol mega aj hobit! klasiku som ja asi nečítala žiadnu možno peter a lucia :-D fakt za to sa fakt hanbím. mna najviac bavia čarovné svety, uplne najviac zlaty kompas trilogia. alebo neviem nejak som sa rozpisala :-D

    a pan prstenov je podla mna najsuper film, knizky som citala az po filme ale jasne ze to museli okresať ved podla knizky by to trvalo tisic rokov nie?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dhala jsem nikdy nečetla ostuda! já mám taky vdycky ke knížce uplně vztah a je mi smutno když něco dočtu! a Kafku na pobřeží jsem nečetla ale udělám to! a Zlatý kompas jsem viděla film to se mi líbilo :)
      a ten Pán prstenů - to je hrozně nadlouho... jako mě se ty filmy líběj a moc ale prostě změnili proti knížce některý ta zásadní věci že to neskousnu prostě...

      Vymazat
    2. Roalda Dahla můžu taky jen doporučit - skvělé čtení.

      pro babô - já četla knížku dřív, než vznikl film (Pán prstenů), ale ani tak jsem zklamaná nebyla, chvílemi jsem měla pocit, že mi režisér vykradl hlavu, protože jsem se dívala na to, co mi běželo myslí při četbě.

      Vymazat
    3. Dahla si poznamenávám rozhodně si od něj něco přečtu!
      a s Pánem prstenů to je fajn že to máš takhle! jsou to skvělý filmy to rozhodně! akorát některý rozdíly mi prostě moc vaděj...

      Vymazat
  11. Knihy si zatím jen pujčuju v knihovně, ale až budu mít vlastní byt, tak si pořídím knížky domů.
    Teď čtu především knihy k maturitě. Hlavně Čapek mě uchvátil.
    Moje nejoblibenější kniha je Farma Zvířat od Orwella :)
    Chválím Písen ledu a ohně!! Taky jsem četla..

    kate-silver.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ještě e existujou knihovny! :) a Čapka uplně miluju! on prostě tak nádherně píše to je radst číst! a Orwell je taky super! koukám že se na knihách shodnem a to mě těší! :)

      Vymazat
  12. Ahoj
    pozývam ťa na giveaway o úžasné vzorované pančucháče :)
    http://mademoiselleiva.blogspot.sk/2012/11/giveaway-heart-patterned-tights-h.html
    KLEPI

    OdpovědětVymazat
  13. Anna Karenina- první termín byl, že si to v klídku přečtu o prázdninách a na začátku roku, šup pro novou knížku...ejhle
    ...Jsem na straně 397(z cca 800.) a termín číslo 2 je do konce Vánoc... (optimista)...jenže já ted nejvíc čtu své poznámky do školy, takže tak :( chudák Tolstoj, takhle ho zanedbávám...
    K.Suns

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mi se to líbilo ačkoliv chvílema je to hrozně dlouhý... ale teď má bejt film tak jsem zvědavá!

      Vymazat
  14. Myslim, že tvuj styl je fajn. Ser na to.

    OdpovědětVymazat
  15. Taky mám doma několikadílný Bídníky ze začátku minulýho století, přečetla jsem je kdysi za den, kdy jsem stonala :)
    Líbí se mi tvoje knihovnička - kvantitativně i kvalitativně :P
    A máš účet na Goodreads? Mně docela inspirativní stránka..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. paráda! já taky vždycky polikám kníky kdy jsem nemocná :) a děkuju moc! ukaž svojí!
      a to nemám ale prozkoumám! dík!

      Vymazat
  16. Jo, do knihkupectví radši ani nechodit, jinak to peněženka odskáče. Máš dobrou sbírku! Asi nejvíc mi na těch fotkách cukl okem Prevért, můj oblíbenec. Ale i ty ostatní jsou mimořádně kvalitní čtivo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no přesně! teď kníky stahuju do čtečky to je super! ten pocit vlastnit tolik knih :)
      a Prevéta miluju a tuhle knížečku jsem dostala darem a má docela historii takže vzácnej kousek pro mě - dělá mi radost že zrovna toho sis všimla :)

      Vymazat
    2. Mám od něj sbírku "Jako zázrakem" a taky ji chovám jako oko v hlavě. ;-)

      Vymazat
  17. Milá Alice,
    Ani jsem nedočetla všechny komentáře, co jich tu je! Chtěla jsem se zeptat jak se ti líbí Formánek a zjišťuji, že i česká blogerská sféra je sečtělá, inteligentní a v komentech milá. To člověku zvedne náladu a malé, české, sebevědomí! Tvůj blog ráda sleduji a těším se vždy na nový post. Nic si nedělej z pomluv a žárlivých postůch jiných blogerů (o kterých se zmiňuješ v dalším článku) a zůstaň v pohodě jak jen to jde. Hodně další energie do psaní přeje
    Alena Tajemná.

    OdpovědětVymazat
  18. Hmm is anyone else encountering problems with the images
    on this blog loading? I'm trying to determine if its a problem on my end or if it's the blog.
    Any responses would be greatly appreciated.
    My site manchester united transfer news 2008

    OdpovědětVymazat
  19. This is a topic which is near to my heart... Many thanks!

    Where are your contact details though?
    Here is my page ; transfer news epl january 2013

    OdpovědětVymazat
  20. Tremendous things here. I'm very happy to look your article. Thanks so much and I am having a look ahead to touch you. Will you kindly drop me a e-mail?
    Feel free to surf my web site ; transfer rumours arsenal 2013

    OdpovědětVymazat

Děkuju za Váš názor!

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.