sobota 17. září 2011

Universiteit Leiden

Dnes tedy něco o mém studiu... Leidenská universita je poměrně prestižní záležitost - je to 12 nejlepší universita v Evropě a 60 na světě - ehm ano ano to se jako chlubím že tady studuju :) Já mám teda pouhé tři předměty ale vypadá to že bude opravdu potřeba něco dělat - z nahlášeného počtu testů teda fakt nadšená nejsem... 

A jak vypadá běžný školní den? Tak třeba pátek... 

Přijedu do školy - na kole samozřejmě... Kolo se pokusím aspoň trochu normálně zaparkovat mezi další miliardu kol a zároveň si musím zapamatovat kde že jsem ho zaparkovala abych pak nešílela při hledání...


Leidenská universita má sice spoustu krásných historických budov ovšem humanitní fakulta k nim nepatří a moc krásy nepobrala... To je ona - Lipsius... 


 Vevnitř se člověk musí prodrat davem... Btw - nevim jakej je holandskej studijní systém ovšem v prváku je tady lidem 17! Takže to tady vypadá trochu jako na střední a všichni jsou hrozně mlaďoučký...


Neni to uplně ošklivý ale fakt by se mi víc líbilo něco historickýho...


 Učebna...


Sešit a pero připraveno můžeme začít! Měla jsem Dutch studies - jde hlavně o reálie... Probírali jsme největší města a systém ovládání vody :)


 No a i na krávy došla řeč :D (foceno o přestávce!)


 A ano já jsem pečlivá studentka!


 Bané tohle je mnohem blíž realitě :D Stále jsem nezjistila jak se ovládaj automaty na kafe...


Tak takhle tady studuju :) Kromě Dutch studies mám ještě History and Economics of European Integration což je dost složitý a Art History of the Netherlands což mě baví uplně nejvíc...

Kdybyste měli jakékoliv otázky ohledně školy (nebo i něčeho jiného :) ) tak se klidně ptejte na mém formspringu  :)

A jinak se teď docela nudím a zkusila jsem něco s fotkama takže by teď měly být větší... Jak to vidíte? Doufám že se všechno v pořádku zobrazuje kdyžtak dejte vědět...

Mějte se skvěle!

Alice

8 komentářů:

  1. Zase mi to hrozně připomělo naší školu ve Wageningenu:-)jak vidim, že to mají ze dřeva, to vypadá moc pěkně!
    Jinak automaty na kafe mají určitě na Chipnit (nebo tak nějak), koupíš si kartičku nabitou třeba deseti euráčema a ono ti to odečítá..:-)anebo se pokus najít schovaný automaty na kafe pro učitele, kde se bude točit kafe zadáčo:-)A jinak Alice, na příjemné nakupování doporučuju Arnhem, ten já jsem měla hrozně ráda, je to vlastně takovej obchoďák, akorát chodíš venku starýma ulicema města...:-)tak hezky studuj a užívej!

    OdpovědětVymazat
  2. když vidím Tvoje fotky, hrozně mě přepadá touha být někde pryč! a Toě to opět a zase moc sluší!:)

    OdpovědětVymazat
  3. nahodou to je hrozne sympaticke ze chodite na bicykloch:)

    OdpovědětVymazat
  4. Taky neznám nizozemský studijní systém, ale z Erasmu v Belgii jsem vyrozuměla, že je celkem častý přeskakování ročníků (prostě když ti jde něco rychleji než ostatním, není problém jít hned do dalšího ročníku), takže pak se často stává, že jsi v prváku na VŠ a ještě nejsi ani plnoletá. :)

    Strašně ti to závidím. Ale přeju! A těším se na další články. Z.

    OdpovědětVymazat
  5. Jee tvoje tričko!Zajímaváý článek.Musí to být super zkusit být v jiném prostředí.

    OdpovědětVymazat
  6. Pereky - teda to jsou asi fotky matoucí protože ze dřeva tam nic není - jsou to cihly a beton... a jojo ty automaty jsou na tu kartu - další karta už je to fakt otravný! a dík za typ! :)
    Terka - tak ty už sis cestování taky dost užila ne? :) děkuju! :)
    Nicola - jojo je to fajn když zrovna neprší nebo šíleně nefouká - což se děje skoro pořád...
    Z. - tady i neskokani jsou mlaďoučký! pochopila jsem že maj kratší základku a pak různě dlouhou střední takže se prostě v prváku může sejít někdo 17ti letej a někodo 20ti... a děkuju moc doufám že tě budu bavit i dál!
    Elee - jop je to super :) a jsou to šaty! :)

    OdpovědětVymazat
  7. skvělý! těším se na víc článků o tvých zkušenostech v Leidenu .)) Na jak dlouho tam jsi, semestr či celý rok?

    OdpovědětVymazat
  8. Katie děkuju! jsem tady na semestr rok bych nezvládla už teď se mi hrozně stýská!

    OdpovědětVymazat

Děkuju za Váš názor!

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.